مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 13:252021-01-23سياسي

نظارت همگانی بسیاری از مشکلات را حل می کند


معاون قضایی و پیشگیی از وقوع جرم دادگستری فارس با اشاره به اینکه سیستم قضایی با ایجاد ظرفیت های قانونی جدید آماده مشارکت با نهادهای مردمی است، - تاکید کرد که شکل گیری و تقویت نظارت همگانی بسیاری از مشکلات را رفع خواهد کرد.

اسمعیل اکبری شنبه 4 بهمن در اولین جلسه ستاد راهبردی اندیشه ورزان و نخبگان همیار با دادگستری، با اشاره به ابلاغ دستورالعمل نحوه مشارکت و تعامل نهادهای مردمی از سوی رییس قوه قضاییه، گفت: این ابلاغیه فصل نوینی در عملکرد قوه قضاییه محسوب می شود.

او افزود: در این دستورالعمل بحث مشارکت نهادهای مردمی، نخبگان و جامعه دانشگاهیان پیش بینی شده است و تأکید شده که در همه زیرمجموعه های قوه قضاییه بستر لازم برای تعامل و مشارکت مردم به ویژه نخبگان و جامعه علمی ایجاد شود و به همین دلیل مجمع نمایندگان نهادهای مردمی همکار با دادگستری و در زیر مجموعه این مجمع، کمیسیون های تخصصی ایجاد و در این کمیسیون ها بخش های مختلفی هم پیش بینی شده است.

این مقام قضایی در فارس با بیان اینکه این ابلاغیه علاوه بر ارائه راهکارها مناسب سبب افزایش اعتماد عمومی به دستگاه قضایی می شود، افزود: مردم از این طریق می توانند عملکرد سیستم قضایی را مورد نظارت و بررسی قرار دهند؛ از مهم ترین نهادهایی که می توانند در کنار دستگاه قضایی قرار بگیرند جام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظارت همگانی بسیاری از مشکلات را حل می کند

نظارت همگانی بسیاری از مشکلات را حل می کند