مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 06:552021-01-23سياسي

فرزندانی که هدایت تحمیلی می شوند


یک روانشناس و مشاور خانواده با بیان اینکه در انتخاب رشته و شغل، انتخاب گر اصلی فرزندان هستند، گفت: گاهی مشاهده می شود که والدین نه تنها راه صحیح را به فرزندان خود نشان نمی دهند بلکه با تحمیل رشته ای ناسازگار و نامتناسب، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری یک روانشناس و مشاور خانواده با بیان اینکه در انتخاب رشته و شغل، انتخاب گر اصلی فرزندان هستند، گفت: گاهی مشاهده می شود که والدین نه تنها راه صحیح را به فرزندان خود نشان نمی دهند بلکه با تحمیل رشته ای ناسازگار و نامتناسب، آن ها را در مسیر غلط قرار می دهند.

احمدرضا عرب در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه از دید روانشناسان، انسان خوشبخت کسی است که در کار و ازدواج موفق باشد، اظهار کرد: لازمه داشتن شغل، انتخاب رشته تحصیلی مناسب است.

وی با تاکید بر اینکه برای انتخاب رشته تحصیلی مناسب باید به چند عامل علاقه، استعداد و توانایی، بازار کار و نیاز جامعه توجه کرد، افزود: معمولا در بسیاری از موارد ملاحظه می شود که این عوامل نادیده گرفته شده و دانش آموز رشته نامناسبی را به دلایل چشم و هم چشمی، فشار والدین، تبلیغات و جو اجتماعی به اجبار انتخاب می کند.

این روانشناس و مشاور خانواده نتیجه این انتخاب ها را معمولا سرخوردگی، ناکامی، شکست تحصیلی، موفق نشدن و حتی بروز ناراحتی های روانی دانست و افزود: به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرزندانی که هدایت تحمیلی می شوند

فرزندانی که هدایت تحمیلی می شوند