مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 بهمن 1399 ساعت 06:302021-01-23اقتصادي

تخم مرغ دانه ای 2 هزار تومان


قیمت تخم مرغ به رغم مازاد تولید درکشور از چند ماه پیش به شدت بالا رفته و همچنان قصد پایین آمدن ندارد اما مسئولان مرتب از کاهش قیمت ها می گویند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، قیمت تخم مرغ حدود یک ماهی است افزایش بی حساب و کتاب یافته و به شانه ای 45 هزار تومان و دانه ای 1500 تا 2000 تومان رسیده است و به رغم اینکه مسئولان از کاهش قیمت خبر می دهند اما قیمت بازار تکانی نخورده است.

تخم مرغ در پی افزایش قیمت دیگر محصولات پروتیینی مانند گوشت، مرغ و لبنیات افزایش قیمت یافته و از آنجایی که این محصول به غذای فقرا معروف است مردم به ویژه طبقه متوسط جامعه انتظار کاهش قیمت آن را دارند.

در واقع تولید تخم مرغ در کشور بیش از نیاز است و حتی صادر می شود بنابراین افزایش بیش از اندازه قیمت پذیرفتنی نیست.

* تولید 5 میلیون تن تخم مرغ در ایران سخنگوی وزارت جهاد کشاورزی در نخستین نشست خبری خود پس از 5 ماه انتصاب در این سمت هفته گذشته اعلام کرد: تولید تخم مرغ در کشور بیش از یک میلیون تن است و پیش بینی می شود امسال نیز افزایش یابد.

این میزان تولید بیش از نیاز مصرف کشور است و ایران به کشورهای همسایه از جمله عراق و افغانستان هم صادرات تخم مرغ دارد و این سوال است که چرا مسئولان در شرایط فراوانی عرضه و مازاد تولید قادر به کنترل قیمت بازار نیستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخم مرغ دانه ای 2 هزار تومان

تخم مرغ دانه ای 2 هزار تومان