مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 بهمن 1399 ساعت 04:252021-01-20پزشكي

گامی جدید در جهت درمان بیماری پارکینسون برداشته شد


محققان دانشکده پزشکی دانشگاه ماستریخت هلند و موسسه مکس پلانک و KIT آلمان با کمک علی جهانشاهی محقق ایرانی دانشگاه ماستریخت اخیرا از پیشرفت علمی که در زمینه تحریک مغناطیسی عمقی مغز داشته اند، - محققان دانشکده پزشکی "دانشگاه ماستریخت" هلند و موسسه "مکس پلانک" و "KIT" آلمان با کمک "علی جهانشاهی" محقق ایرانی دانشگاه ماستریخت اخیرا از پیشرفت علمی که در زمینه تحریک مغناطیسی عمقی مغز داشته اند، خبر داده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از اینوویشن اوریجینز، بیش از شش میلیون نفر در سراسر جهان از بیماری پارکینسون رنج می برند.

پارکینسون بیماری است که اغلب با روش درمانی که با نام تحریک عمقی مغز شناخته می شود، درمان می شود که در آن در مغز بیمار الکترودهایی به طول چند سانتی متر کاشته و مناطق خاصی از مغز به واسطه آن تحریک می شود.

این روش درمانی یکی از روش هایی است که در طول زمان در حال پیشرفت است اما گفتنی است معایبی نیز دارد.

یکی از معایب روش مذکور این است که روند جراحی پیچیده و سخت است و دیگر معایب آن نیز این است که بیمار نه تنها یک بار بلکه چندین بار می بایست تحت عمل جراحی قرار گیرد و این نیز به این دلیل است که محرک الکتریکی که در مغز کاشته می شود به باتری متصل است که باید هر سه تا پنج سال تعویض شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گامی جدید در جهت درمان بیماری پارکینسون برداشته شد

گامی جدید در جهت درمان بیماری پارکینسون برداشته شد