مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 30 دی 1399 ساعت 15:552021-01-19فرهنگي

توجه به قصه گویی زمینه ارتباط بین نسلی را فراهم می کند


معاون توابخشی بهزیستی گیلان با اشاره به وابستگی قصه با تاریخ، فرهنگ، ادیان و کتاب هر جامعه ای، گفت: توجه به قصه گویی زمینه ارتباط بین نسلی را فراهم می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عابدین قاسمیان امروز (سه شنبه) در مراسم تجلیل از برگزیدگان نخستین مسابقه مجازی قصه گویی شب چله با بیان اینکه زندگی انسان سراسر قصه بوده و قصه گویی از هر آموزش رسمی تأثیرگذارتر است، گفت: قصه هم وابستگی ویژه ای با تاریخ، فرهنگ و ادیان و کتاب و فیلم دارد که حائز اهمیت است.

معاون توانبخشی بهزیستی گیلان با تاکید بر اینکه اجزای اصلی قصه ها را زبان بدن و محتوا تشکیل می دهد، اضافه کرد: 53 مناسبت ملی و مذهبی شاد در کشور وجود دارد که می توان در غالب فرهنگ قصه گویی به ترویج سنت ها و باورها پرداخت.

قاسمیان با اشاره به اینکه در یک پروژه مطالعاتی سازمان بهزیستی اقدام به راه اندازی جشنواره های شادی در یک شهر شد که پیامد آن کاهش آمار خودکشی در آن نقطه شهری بود، گفت: شب یلدا یکی از این مناسبت های کهن است که دو قشر کودک و سالمند را به عنوان جامعه هدف بهزیستی کنار هم قرار می دهد.

وی در ادامه افزود: به وسیله برگزاری برنامه های فرهنگی مانند قصه گویی می توانیم زمینه ارتباط بین نسلی برقرار کنیم که در تربیت کودکانی شاد بسیار اثر گذار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توجه به قصه گویی زمینه ارتباط بین نسلی را فراهم می کند

توجه به قصه گویی زمینه ارتباط بین نسلی را فراهم می کند