مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 11:452021-01-18اجتماعي

دوربین های تله ای برای شناسایی یک قلاده پلنگ در راسک نصب شد


مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در پی گزارش های مردمی از احتمال حمله پلنگ به یک راس الاغ در راسک دوربین های تله ای برای اعلام نظر قطعی نصب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی محیط زیست سیستان و بلوچستان، وحید پورمردان با اشاره به احتمال مطرح شده از سوی مردم بومی راسک در خصوص حمله پلنگ به یک رأس الاغ در دست بررسی است، اظهار داشت: در همین راستا بررسی های میدانی و بازدید تیم کارشناسی از محل صورت گرفت.

وی افزود: گزارش در خصوص حمله پلنگ مربوط به روستای گوناگ در منطقه لاشار کوهی از توابع راسک بوده و بررسی های اولیه و آثار بجا مانده در منطقه، نزدیک شدن پلنگ به آنجا را نشان می دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان تصریح کرد: برای بررسی منطقه و اعلام نظر قطعی، تعدادی دوربین تله ای در مناطق مورد نظر نصب و اهالی با همکاری ریش سفیدان آموزش های لازم در این خصوص را فراگرفتند.

وی با بیان اینکه منطقه مورد نظر دارای طبیعت و پوشش گیاهی مناسبی بوده و وجود گونه های بومی قوچ و میش و دیگر گونه های مشابه دال بر وجود گونه هایی از قبیل پلنگ است بیان کرد: با توجه به فصل سرما و احتمال کوچ یا جابجایی گونه های علف خوار، نزدیک شدن پلنگ به احشام و دام دور از انتظار نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوربین های تله ای برای شناسایی یک قلاده پلنگ در راسک نصب شد

دوربین های تله ای برای شناسایی یک قلاده پلنگ در راسک نصب شد