مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 09:552021-01-18بين الملل

وعده نخست وزیر ژاپن به حل منافشه با روسیه


نخست وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) در جریان سخنرانی برای قانونگذاران این کشور گفت، توکیو تلاش هایی را برای تقویت روابط دو جانبه با روسیه شامل پایان بخشیدن به منافشه قلمرویی و امضای پیمان صلح انجام می دهد.

- نخست وزیر ژاپن امروز (دوشنبه) در جریان سخنرانی برای قانونگذاران این کشور گفت، توکیو تلاش هایی را برای تقویت روابط دو جانبه با روسیه شامل پایان بخشیدن به منافشه قلمرویی و امضای پیمان صلح انجام می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ژاپن مدعی مالکیت چهار جزیره در مجمع الجزایر کوریل روسیه است و آنها را قلمروهای شمالی می نامد.

یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن با اعلام اینکه کشورش تلاش هایی را برای بهبود روابط دو جانبه با مسکو از جمله امضای توافق صلح انجام می دهد، گفت: پایان دادن به مشکل قلمروهای شمالی یک ضرورت است و نباید آن را بر دوش نسل های بعدی بیندازیم.

وی بار دیگر تاکید کرد که سیاست خارجی توکیو حول ائتلاف ژاپن و آمریکا می گردد و تمایلش را برای برگزاری نشستی با جو بایدن، رییس جمهوری منتخب آمریکا اعلام کرد.

مناقشه جزایر کوریل باعث مخدوش شدن روابط بین توکیو و مسکو شده و مهمترین مانع در امضای توافق دائمی صلح بین دو کشور از زمان پایان جنگ دوم جهانی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وعده نخست وزیر ژاپن به حل منافشه با روسیه

وعده نخست وزیر ژاپن به حل منافشه با روسیه