مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 07:452021-01-18سياسي

نخستین پرتاب ماهواره با هواپیما انجام شد


شرکت ویرجین اوربیت بالاخره برای اولین بار 10 ماهواره را به همراه یک موشک پرتابگر ابتدا با هواپیما به ارتفاع برد و از آنجا آنها را برای استقرار در مدار زمین رها کرد.

- شرکت "ویرجین اوربیت" بالاخره برای اولین بار 10 ماهواره را به همراه یک موشک پرتابگر ابتدا با هواپیما به ارتفاع برد و از آنجا آنها را برای استقرار در مدار زمین رها کرد.

این یک گام در جهت کاهش هزینه های پرتاب ماهواره ها است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، دومین پرواز نمایشی شرکت ویرجین اوربیت (Virgin Orbit) بهتر از پرواز نمایشی اول آن انجام شد، چرا که در پرواز پیشین، عدم روشن شدن به موقع موتور موشک لانچر وان (LauncherOne) سبب شد تا این ماموریت ناکام بماند.

روش این شرکت این گونه است که ماهواره ها در کلاهک موشک قرار می گیرند و سپس موشک در زیر بال یک هواپیمای بویینگ 747 اصلاح شده موسوم به دختر کیهانی (Cosmic Girl) بسته می شود تا وقتی هواپیما در ارتفاع مناسب قرار گرفت، موشک به سمت بالای جو زمین پرتاب شود و ماهواره ها را در مدار زمین مستقر کند.

اکنون این شرکت در جدیدترین آزمایش خود، روز گذشته 10 ماهواره کوچک علمی را برای اولین بار از این طریق بر فراز اقیانوس آرام به فضا برده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین پرتاب ماهواره با هواپیما انجام شد

نخستین پرتاب ماهواره با هواپیما انجام شد