مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 29 دی 1399 ساعت 04:402021-01-18اجتماعي

تهران در قفس آلودگی و دود/ 29 دی ماه روز تلخ هوای ناپاک


به گزارش سایت قطره و به نقل ازباشگاه خبرنگاران جوان، 29 دی ماه در تقویم به نام روز ملی هوای پاک نامگذاری شده است، روزی که شاید هوا آنچنان هم که می گویند پاک نباشد.

متاسفانه در کشور ،بخصوص در شهر تهران و سایر کلانشهر های دیگر با آلودگی هوا دست و پنجه نرم می کنند و ریه میلیون ها نفر که در این کلانشهر ها زندگی می کنند با دود و آلاینده پر شده است.

آلودگی هوا بیش از حد سبب شد تا مسئولان محیط زیستی، شهری و حتی کشوری به فکر تدابیری باشند، بر همین اساس قانون هوای پاک تدوین و تصویب شد، قانونی که پس از گذشت چند سال هنوز آنچنان که باید به صورت جدی به مفاد آن عمل نشده است و به دنبال این سهل انگاری هوای کلانشهر ها به ویژه تهران هر سال آلوده تر از سال گذشته خواهد بود.

به عنوان نمونه هوای تهران از ابتدای فصل زمستان تا به امروز (29 دی ماه) دارای 27 روز آلوده و بیشتر اوقات در شرایط ناسالم برای تمامی گروه ها بوده است.

همانطور که در قانون هوای پاک نوشته شده است آلودگی هوا عبارت است از انتشار یک یا چند آلاینده به مقداری که کیفیت هوا را به گونه ای تغییر دهد که برای سلامتی انسان، موجودات زنده زیان آور باشد و یا سبب از بین رفتن یا کاهش سطح رفاه عمومی شود.

حالا این آلودگی هر ساله در فصول سرد به دلیل مصرف بیش از حد سوخت بدون استاندارد به ویژه در سال جاری ایجاد شده است که نه تنها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهران در قفس آلودگی و دود/ 29 دی ماه روز تلخ هوای ناپاک

تهران در قفس آلودگی و دود/ 29 دی ماه روز تلخ هوای ناپاک