مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 17:152021-01-17بين الملل

  تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل/ واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران


ایران به همراه کشورهای لیبی، کومور، جمهوری آفریقای مرکزی، سودان جنوبی، سومالی، پرنسیب، نیجر، کنگو و زیمبابوه در معرض محرومیت از حق رای هستند.

  - به دنبال بدهی بیش از 16 میلیون دلاری ایران در پرداخت حق عضویت به سازمان ملل، دبیر کل سازمان ملل در نامه ای اعلام کرده حق رای ایران به همراه 9 کشور دیگر درمجمع عمومی ملل متحد تعلیق شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازعصرایران در میان این 10 کشور غالبا فقیر آفریقایی بیشترین میزان بدهی متعلق به ایران است.

ایران به دلیل تحریم های مالی و بانکی آمریکا قادر به جابجایی منابع مالی خود در بانک های خارجی نیست و به همین خاطر از سال 2018 دیون و حق عضویت خود را به سازمان ملل پرداخت نکرده است.

بدهی ایران بیش از 16 میلیون دلار است.

ایران در سال 2019 از سازمان ملل درخواست کرد تا بدهی خود را با ارزی غیر از دلار پرداخت کند و این درخواست مورد پذیرش دبیرکل سازمان ملل قرار گرفت، اما نامه آنتونیو گوترش به رییس هفتاد و پنجمین مجمع عمومی سازمان ملل نشانگر آن است که تا تاریخ 13 ژانویه 2021 ( تاریخ ارسال نامه دبیر کل) ایران هنوز موفق به پرداخت بدهی خود به سازمان ملل با ارزی غیر از دلار هم نشده است.

بر اساس بند 19 منشور ملل متحد اگر هر دولت عضو این سازمان به مدت 2 سال پیاپی نتواند و یا نخواهد حق عضویت سالانه خود را پرداخت کند، از حق رای در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

  تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل/ واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران

  تعلیق حق رای ایران در سازمان ملل/ واکنش سخنگوی وزارت خارجه ایران