مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 13:252021-01-17اقتصادي

خبر خوش و مبهم وزارت بهداشت درباره سومین واکسن ایرانی کرونا


واکسن تولیدی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی با واکسن ایرانی قبلی که وارد کارآزمایی بالینی شده تفاوت هایی دارد و بازتولید آن در جای دیگری نیست.

- کارآزمایی بالینی فاز 1/2 سومین #واکسن_ایرانی کرونا متعلق به مؤسسه سرم و واکسن سازی رازی، دقایقی پیش با تصویب کمیته ملی اخلاق، کلید خورد .

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، این خبری است که روز گذشته کیانوش جهانپور، رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت در صفحه خود در توییتر اعلام کرد.

توییتی که بر مبنای آن، سومین واکسن ایرانی کرونا به زودی وارد فاز آزمایش انسانی خواهد شد و ظاهرا بر اساس مجوز دریافتی از کمیته ملی اخلاق فاز یک و دو آزمایش را با هم آغاز خواهد کرد و با سرعتی بیشتر به نسبت نخستین واکسن ایرانی کرونا به نتیجه خواهد رسید.

صرف نظر از این نکته که آیا قرار است فاز های اول و دوم آزمایش انسانی واکسن کرونایی که موسسه رازی ساخته، همزمان به اجرا در آید یا خیر و با موکول کردن سوال پیرامون چرایی اتخاذ چنین تصمیمی (در صورت مثبت بودن پاسخ سوال قبلی) به آینده، آنچه حائز اهمیت است، پیشرفت سریع و امیدوار کننده کشورمان در ساخت واکسن کرونا است که می تواند امید به شروع واکسیناسیون سراسری در کشورمان در سال آتی را بسیار پررنگ تر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خبر خوش و مبهم وزارت بهداشت درباره سومین واکسن ایرانی کرونا

خبر خوش و مبهم وزارت بهداشت درباره سومین واکسن ایرانی کرونا