مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 11:102021-01-17اقتصادي

هیات امنای صندوق توسعه نمی تواند سود و زمان بازپرداخت بدهی دولت را تغییر دهد


رییس سابق هیات عامل صندوق توسعه ملی گفت: به دلیل آن که برداشت دولت از صندوق توسعه ملی با مجوز خاص است، بنابراین هیات امنا راسا نمی تواند نسبت به بخشیدن سود و موکول کردن زمان سررسید به وقت دیگری تصمیم بگیرد.

- احمد دوست حسینی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در پاسخ به این موضوع که هیئت امنای صندوق توسعه ملی، سود بخشی از منابع و تسهیلاتی پرداختی به دولت و شرکت های دولتی را بخشیده است و نکته دیگر اینکه تعهدات سررسید شده را به سالهای بعد موکول کرده است.

آیا هیئت امنا چنین صلاحیتی دارد یا خیر؟ اظهار داشت: هیئت امنا اختیار این را دارد که سود تسهیلات برای بخش های مختلف را تعیین کند و این موضوع طبق اساسنامه صندوق انجام می شود.

رییس هیات عامل سابق صندوق توسعه ملی در پاسخ به این سوال که آیا نرخ سود را می تواند ببخشد، گفت: ممکن است نرخ سودی تعیین کرده باشد و بعداً آن را می تواند اصلاح کند، اما نمی تواند سود را ببخشد.

وی ادامه داد: مثلاً برای فعالیت های اقتصادی و صنعتی سود تسهیلات 8 درصد تعیین کرده و به خاطر تحولات مالی و بازارهای جهانی که نرخ فاینانس کاهش یافته است، می تواند نرخ سود را کاهش دهد.

این کار را شورای پول و اعتبار هم انجام می دهد که می تواند نرخ سود تسهیلات ریالی را کاهش دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیات امنای صندوق توسعه نمی تواند سود و زمان بازپرداخت بدهی دولت را تغییر دهد

هیات امنای صندوق توسعه نمی تواند سود و زمان بازپرداخت بدهی دولت را تغییر دهد