مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 07:102021-01-17فناوري

جمع آوری اطلاعات یک پیام رسان چه زمان خطرناک می شود؟


یک حقوقدان فضای مجازی تاکید کرد موضوع جمع آوری داده ها توسط یک پلتفرم خارجی زمانی بغرنج و خطرناک می شود که اطلاعات تک تک افراد یک جامعه را تشکیل دهد و دیتاماینینگ یا داده کاوری بین اطلاعات خصوصی افراد، - یک حقوقدان فضای مجازی تاکید کرد موضوع جمع آوری داده ها توسط یک پلتفرم خارجی زمانی بغرنج و خطرناک می شود که اطلاعات تک تک افراد یک جامعه را تشکیل دهد و دیتاماینینگ یا داده کاوری بین اطلاعات خصوصی افراد، منجر به نقض حریم خصوصی جمعی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این روزها موضوع به اشتراک گذاری اطلاعات واتس اپ با فیس بوک مطرح شده و واکنش بسیاری از کاربران جهانی، کوچ از این پیام رسان به پیام رسان های دیگر از جمله تلگرام و سیگنال است.

با وجود این به نظر می رسد برخی کاربران ایرانی با این نگاه که اطلاعات به خصوصی در واتس اپ ندارند و یا این توجیه که اگر اطلاعاتشان در خارج از مرزها مورد استفاده قرار گیرد آسیبی بهشان وارد نمی کند، همراه این موج جهانی مهاجرت از واتس اپ نخواهند شد، البته فیلترینگ پیامرسان های جایگزین هم در این بی تفاوتی بی تاثیر نیست.

در این راستا محمدجعفر نعناکار در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اصطلاح بهداشت حقوقی جوامع در حوزه حقوق فرهنگی، بیان کرد: ممکن است یک فرد خیلی اهمیت ندهد که اطلاعات شخصی یا حریم خصوصی اش توسط یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جمع آوری اطلاعات یک پیام رسان چه زمان خطرناک می شود؟

جمع آوری اطلاعات یک پیام رسان چه زمان خطرناک می شود؟