مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 28 دی 1399 ساعت 04:502021-01-17حوادث

18 مسمومیت و 2 فوتی بر اثر گازگرفتگی


قائم مقام اورژانس استان زنجان با اشاره به اینکه طی هفته گذشته 18 مورد گازگرفتگی به اورژانس گزارش شده است، گفت: متاسفانه دو نفر از هموطنان نیز در اثر همین موضوع فوت کرده اند.

- ابراهیم خسروشاهی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: یکی از خطراتی که با آغاز فصل سرما، سلامت ما را تهدید می کند، مسمومیت با گاز CO است و به همین خاطر آگاهی نسبت به علائم این نوع مسمومیت و راه های جلوگیری از آن اهمیت بسزایی دارد.

قائم مقام اورژانس استان زنجان با اشاره به اینکه گاز مونوکسید کربن بی رنگ، بی بو، بسیار سمی و کشنده است، تصریح کرد: همه سوخت های فسیلی از جمله گاز شهری، هیزم، زغال و .

در هنگام سوخت، گاز مونوکسید کربن تولید می کنند که می تواند منجر به مسمومیت و مرگ شود.

وی با اشاره به اینکه شایع ترین نشانه هشدار دهنده اولیه مسمومیت خفیف با مونوکسیدکربن یک نوع سردرد تنشی است، گفت: خواب آلودگی و خمیازه کشیدن بیش از حد، گیجی، ضعف و بی حالی، امکان بروز سردرد شدید، گاهی تهوع و استفراغ، پرش های عضلانی و اختلال حرکتی، احساس نبض پر و صدادار در ناحیه شقیقه از دیگر علائم گازگرفتگی است.

خسروشاهی با اشاره به اینکه طی هفته گذشته 18 مورد گازگرفتگی به اورژانس گزارش شده است، اضافه کرد: متاسفانه دو نفر از هموطنان نیز در اثر همین موضوع فوت کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

18 مسمومیت و 2 فوتی بر اثر گازگرفتگی

18 مسمومیت و 2 فوتی بر اثر گازگرفتگی