مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 10:452021-01-16فرهنگي

مرد نمکی شماره 2 زنجان در حال پاکسازی است


مجری پروژه بقایای انسانی معدن چهرآباد گفت: پروژه پاکسازی بقایای معدنی از روی بقایای مرد نمکی شماره 2 به دست آمده از کاوش ها در محوطه باستانی چهرآباد زنجان تا سه روز ادامه خواهد داشت.

- ایسنا/زنجان مجری پروژه بقایای انسانی معدن چهرآباد گفت: پروژه پاکسازی بقایای معدنی از روی بقایای مرد نمکی شماره 2 به دست آمده از کاوش ها در محوطه باستانی چهرآباد زنجان تا سه روز ادامه خواهد داشت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، شهرزاد امین شیرازی افزود: در مرحله اول پاکسازی بقایای مرد نمکی شماره 2 انجام می شود.

عوامل مخرب و آسیب رسان شناسایی و پاک سازی، غبارروبی و حفاظت پیشگیرانه بر روی قطعات استخوانی انجام شده که همه مراحل باید با دقت و با اسناد و مدارک، طراحی و عکاسی مستندنگاری می شوند.

وی تصریح کرد: با انجام پاکسازی، شناسنامه مرمتی کامل تری برای این مرد نمکی تهیه خواهد شد که علاوه بر اطلاعات باستان شناسی، اطلاعاتی درباره ابعاد و اندازه، نحوه آسیب دیدگی، رنگ سنجی، بررسی بیولوژیک، تعداد قطعات و کمبودهای آن، وزن استخوان ها قبل و بعد از مرمت، آزمایش ها انجام گرفته در عملیات حفظ و مرمت اشیا، عکس اثر قبل و بعد از مرمت، طرح های آسیب شناسی نیز درج می شود که برای بازدیدکنندگان بسیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرد نمکی شماره 2 زنجان در حال پاکسازی است

مرد نمکی شماره 2 زنجان در حال پاکسازی است