مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 27 دی 1399 ساعت 05:352021-01-16سياسي

آینده سیاسی ترامپ در هاله ای از ابهام


مجلس نمایندگان آمریکا پنج شنبه با 231 رای موافق در برابر 197 رای مخالف، اتهامات وارد شده به دونالد ترامپ از جمله اتهام شورش علیه دولت فدرال را به تصویب رساند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، روزنامه رسالت نوشت: سرانجام دونالد ترامپ با دومین استیضاح خود طی چهار سال ریاست جمهوری مواجه شد.

مجلس نمایندگان آمریکا پنج شنبه با 231 رأی موافق در برابر 197 رأی مخالف، اتهامات وارد شده به دونالد ترامپ از جمله اتهام شورش علیه دولت فدرال را به تصویب رساند.

نکته قابل توجه در استیضاح دوم ترامپ این که برخلاف استیضاح نخست در ماه دسامبر سال 2019، این بار 10 عضو جمهوری خواه مجلس نمایندگان از جمله لیز چنی، مقام سوم این حزب در مجلس و همچنین، دختر دیک چنی، معاون با نفوذ جورج دبلیو بوش، رییس جمهور جمهوری خواه پیشین آمریکا به استیضاح رأی مثبت دادند.

البته از موضوع تصویب لایحه استیضاح در مجلس نمایندگان مهم تر، موضوع محاکمه ترامپ در سنا خواهد بود.

بر اساس قانون اساسی وظیفه طرح اتهام به مقامات فدرال از جمله رییس جمهوری، برعهده مجلس نمایندگان است و دادگاه رسیدگی به آن در سنا برگزار می شود.

در دادگاه سنا نیز ریاست با رییس دیوان عالی فدرال است و تمامی سناتورها نقش دادستان و هیئت منصفه را برعهده می گیرند و اگر اتهامات واردشده مورد تأیید دو سوم سناتورها قرار گیرد،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آینده سیاسی ترامپ در هاله ای از ابهام

آینده سیاسی ترامپ در هاله ای از ابهام