مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 26 دی 1399 ساعت 22:102021-01-15اجتماعي

آلودگی هوا و حکمروایی یکپارچه شهری


حکمروایی شهری که اداره شهر با همکاری و مشارکت مردم به طور یکپارچه است، جزیی از تجربه کنونی جهانی است و آن را برای اداره شهر ها بعد از فراز و فرودهای فراوان برگزیده اند.

- ما ایرانی ها چرا در بعضی از امور مثل پزشکی و مهندسی از تجارب جهانی استفاده می کنیم ولی در حکمروایی شهری که تجربه همه ملت های جهان است نه تنها از آن تجارب استفاده نمی کنیم بلکه خودمان را به ناشنوایی و ندیدن میزنیم.

بنابراین چاره کار آلودگی هوای شهرها دادن اختیار به مدیریت شهری تاحد یکپارچگی است.

پایگاه خبری جماران: آلودگی هوای شهری که هر از چندی در پاییز و زمستان با سرد شدن زمین شهرها، وارونگی هوا را ایجاد می کند یکی از چالشهای مداوم شهرهای بزرگ ایران شده است.

علت وارونگی هوای شهرها درپاییز و زمستان، به دلیل سرد شدن دمای بستر زمین شهرها و وارونگی لایه های هوا و پایین آمدن آلودگی هایی است که در بهار و تابستان به شکل طبیعی اتفاق نمی افتد.

از سوی دیگر وجود آلاینده هایی که شامل خودروها، کارخانه های تولید برق، کارخانه های آسفالت در اطراف شهرها بخصوص تهران موجب افزایش انواع مواد اضافی معلق از نوع گوگرد، کربن و گازهای SO2،SO ،CO2 و CO می شود، که به خاطر غلظت زیاد آن برای سلامتی و تنفس مضر است و حداقل هشت شهر ایران از جمله تهران، کرج و اصفهان را از حالت "زیست پذیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلودگی هوا و حکمروایی یکپارچه شهری

آلودگی هوا و حکمروایی یکپارچه شهری