مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 22 دی 1399 ساعت 09:052021-01-11پزشكي

تنها ویژگی ویروس انگلیسی/روند آماده سازی واکسن کرونا در کشور


رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران، با اشاره به اینکه ویروس انگلیسی60 تا 70 درصد قدرت واگیر بیشتری دارد، گفت: این ویروس خیلی سریع تر ابتلا ایجاد می کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، جلیل کوهپایه زاده در برنامه طبیب، افزود: ایمنی جمعیتی همچنان باقی است اما هنوز به اون حجم از ابتلاء نرسیدیم که ایمنی جمعیتی بخواهیم اطلاق کنیم.

شاید در سال بعد رخ دهد اما الان بیشتر از اینکه مرتبط به ایمنی جمعیتی باشد به کاهش گردش ویروس برگردد و رعایت هایی که مردم کردند و طرحی که از اول آذر اجرایی شد شاید تا به امروز در کل کشور چنین تعاملی بین سازمان های مرتبط با سلامت وجود نداشت.

این طرح محوریت با وزارت بهداشت و همکاری سپاه، بسیج، هلال احمر و…، هنوز هم ادامه دارد.

وی با اشاره به تداوم اجرای طرح شهید سلیمانی، گفت: در این طرح، هر کسی که مبتلا می شود به سراغ خانواده و افراد نزدیک در محل کار و مسیرهایی که تردد داشته است، می رویم و بین 8 تا 10 نفر را برای هر تست مثبت که شناسایی شده رصد می کنیم که قبل از اینکه علامت دار شوند مورد تست قرار می گیرند و در صورت نیاز قرنطینه می شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران تاکید کرد: خوشبختانه در خصوص دسترسی به مواد ضد عفونی، ماسک، کیت و…، مشکلات روزهای نخست بیماری نداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنها ویژگی ویروس انگلیسی/روند آماده سازی واکسن کرونا در کشور

تنها ویژگی ویروس انگلیسی/روند آماده سازی واکسن کرونا در کشور