مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 21 دی 1399 ساعت 18:202021-01-10بين الملل

توصیه عراقچی به دیپلمات کره درمورد توقیف نفتکش


معاون وزیر خارجه ایران در دیدار قائم مقام وزیر خارجه کره جنوبی مسدود ماندن منابع ارزی ایران در کره را ناشی از فقدان اراده سیاسی دولت سئول خواند و به وی توصیه کرد که از سیاسی کردن موضوع توقیف نفتکش و تبلیغات بی حاصل بپرهیزند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، چوی جونگ کان قائم مقام وزارت امور خارجه کره جنوبی که در راس هیأتی از مقامات سیاسی و مالی آن کشور به تهران سفر کرده است، بعدازظهر امروز (21 دی 1399) با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار مقام کره ای تاکید کرد که سفر وی به تهران نشان دهنده اهمیتی است که آن کشور برای توسعه مناسبات با ایران قائل است.

وی عنوان کرد: کره جنوبی درصدد است که در سال جدید میلادی با حل مشکلات در روابط دو کشور، اعتماد را به روابط بازگرداند.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه کشورمان نیز با اشاره به مسدود شدن منابع مالی ایران در کره اظهار داشت: حدود دو سال و نیم است که بانک های کره ای به طور غیر قانونی منابع ارزی ایران را به دلیل آنچه ترس از تحریم های آمریکا ذکر می شود، مسدود کرده اند.

این اقدام که تنها تسلیم شدن در برابر باج خواهی آمریکا است قابل قبول نمی باشد و طبعا توسعه روابط نیز تنها زمانی معنا دار خواهد بود که این مشکل حل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه عراقچی به دیپلمات کره درمورد توقیف نفتکش

توصیه عراقچی به دیپلمات کره درمورد توقیف نفتکش