مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 13 دی 1399 ساعت 07:202021-01-02پزشكي

ثبت حق انحصاری یک داروی ضدویروسی در آمریکا توسط محققان ایرانی


پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی ایران موفق به ساخت دارویی کاملا طبیعی برای درمان زگیل های دهانی و تبخال، بیماری های گوارشی و آنفلوآنزا شدند؛ مواد موثره این دارو از گیاه آرنبیا اکروما و پرده آمونیوتیک –داخلی ترین بخش جفت- به دست آمده و در فاز آزمایشگاهی .

- پژوهشگران دانشگاه علوم پزشکی ایران موفق به ساخت دارویی کاملا طبیعی برای درمان زگیل های دهانی و تبخال، بیماری های گوارشی و آنفلوآنزا شدند؛ مواد موثره این دارو از گیاه آرنبیا اکروما و پرده آمونیوتیک –داخلی ترین بخش جفت- به دست آمده و در فاز آزمایشگاهی اثرگذاری آن بر مهار ویروس های هرپس سیمپلکس، گونه اول روتا ویروس و آنفلوآنزا به اثبات رسیده است.

حق انحصاری این دستاورد که حاصل کارگروهی متخصصان داروساز، ویروس شناس، زنان و زایمان و کارشناسان علوم آزمایشگاهی است، با کمک یک شرکت دانش بنیان در آمریکا ثبت شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمد مهدی ثقفی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران و درس آموخته رشته Biomedical Pharmacy در مورد ایده اولیه این پژوهش گفت: امروزه نسل جدیدی از داروها برای درمان بیماری های مختلف استفاده می شود که در دسته بایوژن دراگها قرار می گیرند.

اصطلاح بایوژن دراگ در خصوص این دسته از داروها به این مفهوم است که ماده مؤثره این داروها از طبیعت به دست می آیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت حق انحصاری یک داروی ضدویروسی در آمریکا توسط محققان ایرانی

ثبت حق انحصاری یک داروی ضدویروسی در آمریکا توسط محققان ایرانی