مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 6 دی 1399 ساعت 07:002020-12-26اقتصادي

حذف خودروهای بنزینی در ژاپن تا 15 سال آینده


دولت ژاپن در طرح رسیدن به سطح خنثی در زمینه انتشار آلایندگیهای کربن و رشد انرژی سبز به ارزش سالانه حدود دو تریلیون دلار رشد تا سال 2050، قصد دارد خودروهای بنزینی را ظرف مدت 15 سال آینده حذف کند.

- دولت ژاپن در طرح رسیدن به سطح خنثی در زمینه انتشار آلایندگیهای کربن و رشد انرژی سبز به ارزش سالانه حدود دو تریلیون دلار رشد تا سال 2050، قصد دارد خودروهای بنزینی را ظرف مدت 15 سال آینده حذف کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، استراتژی رشد سبز که صنایع هیدروژن و خودرو را هدف می گیرد، یک برنامه عملیاتی برای تحقق وعده اعلام شده در اکتبر از سوی یوشیهیده سوگا، نخست وزیر ژاپن برای حذف آلایندگی کربن تا اواسط قرن جاری است.

سوگا برای کمک به احیای اقتصاد آسیب دیده از شیوع همه گیری ویروس کرونا و همسو کردن ژاپن با اتحادیه اروپا، چین و سایر اقتصادهایی که اهداف بلندپروازانه ای در کاهش آلایندگیها تعیین کرده اند، سرمایه گذاری سبز را یک اولویت اصلی تعیین کرده است.

یوکاری تاکامورا، استاد دانشگاه توکیو در این باره گفت: دولت اهداف بلندپروازانه ای برای دستیابی به جامعه کربن خنثی در سال 2050 تعیین کرده است.

روشن کردن اهداف و جهت سیاست در استراتژی رشد سبز، مشوقهایی را برای شرکتها به منظور سرمایه گذاری در فناوری آینده فراهم می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حذف خودروهای بنزینی در ژاپن تا 15 سال آینده

حذف خودروهای بنزینی در ژاپن تا 15 سال آینده