مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 5 دی 1399 ساعت 08:052020-12-25اقتصادي

مرگ تدریجی سفره های زیرزمینی آب در ایلام با حفر چاههای غیرمجاز


خبرگزاری فارس، ایلام - مهسا نظری: کشور ما به دلیل موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن در قلمرو کمربند بیابانی نیمکره شمالی دارای اقلیمی خشک و نیمه خشک است که همین امر موجب شده همواره در طول زمان با مشکل کمبود آب مواجه باشد .

در گذشته نیز چون کشاورزی شغل اصلی مردم بوده، نیاکان ما برای تأمین آب مورد نیاز خود به حفر چاه ها و قنات ها برای بهره برداری از آب های زیرزمینی پرداخته اند و در طول تاریخ نیز همواره شاهد هستیم که حفر چاه ها و قنات ها چه در گذشته و چه در زمان حال یکی از بهترین راهکارهای تامین آب مورد نیاز بوده است.

اما با کم شدن بارش ها و حفر چاه های غیرمجاز آن هم با عمق بیش از بیست متر، موجب خشک شدن قنات ها و چاه ها شده و در سطح استان ایلام نیز چاه ها و قنات های تاریخی وجود دارند که در زمره آثار قدیمی قرار می گیرند؛ اما متأسفانه به دلایل مختلفی نظیر بهره برداری های غیر مجاز تخریب شده اند.

حفر چاه غیر مجاز داد کشاورزان را درآورد عباس حیدری از کشاورزان استان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس گفت: همان طور که می دانیم سالانه تعدادی از کشاورزان هستند که برای آبیاری محصولات خود با مشکل مواجه اند به خصوص در فصل هایی که بارش کمتر است همچنین در مواقعی که خشک سالی وجود دارد؛ کمبود آب همواره زیان هایی را به کشاورزان وارد می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرگ تدریجی سفره های زیرزمینی آب در ایلام با حفر چاههای غیرمجاز

مرگ تدریجی سفره های زیرزمینی آب در ایلام با حفر چاههای غیرمجاز