مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 آذر 1399 ساعت 19:552020-12-12اقتصادي

میزان تبخیر آب سدها در ایران 3 برابر میانگین جهانی است


رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اگر بتوان آب سدها و آب سطحی را در خاک نگهداری کرد، میزان تبخیر کاهش یافته و مشکل کم آبی به وجود نمی آید در حالی که امروز میزان تبخیر آب سدها در کشورمان سه برابر میانگین جهانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار فارس از تبریز، اکبر فتحی در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: خاک با زندگی روزمره بشر ارتباط دارد چرا که یکی از عوامل مهم در تولید مواد غذایی و محصولات کشاورزی خاک است و خاک مناسب باعث به وجود آمدن امنیت غذایی می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه خاک بستر نباتات و تمام تولیدات گیاهی به شمار می آید، سازمان جهانی فائو به جهت اهمیت ارزش خاک یک روز در سال را به عنوان روز خاک در نظر گرفته است و در ایران، این روز با توجه به میزان اهمیت خاک و بررسی مخاطرات و حفظ خاک گرامی داشته می شود.

 رییس سازمان جهادکشاورزی استان با بیان اینکه ایران جز مناطق خشک و نیمه خشک جهان است و نیاز به محافظت خاک در آن بیشتر اهمیت دارد ادامه داد: باید از چنین روزهایی برای فرهنگ سازی و حمایت از خاک استقبال شود.

فتحی گفت: خاک علاوه بر اهمیت در امنیت غذایی در نگهداری آب نیز تاثیر زیادی دارد به طوری که خاک بستر آب است و اگر بتوان آب سدها و آب سطحی را در خاک نگهداری کرد، میزان تبخیر کاهش یافته و مشکل کم آبی به وجود نمی آید در حال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزان تبخیر آب سدها در ایران 3 برابر میانگین جهانی است

میزان تبخیر آب سدها در ایران 3 برابر میانگین جهانی است