مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 15:152020-12-05اقتصادي

ساختمان تخریبی در محله قدیمی آمل تاریخی نبوده است


رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آمل، درباره تخریب یک ساختمان قدیمی درمحله پایین بازار گفت: این ساختمان سابقه میراثی وتاریخی نداشته است.

- مهدی بهمنی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: ساختمان تخریب شده که حدود 70 سال قدمت و مربوط به معماری های دوره پهلوی بوده، اما دارای مالک خصوصی که درسال های اخیر متروکه بوده است.

وی افزود: مالک این بنا در سال 1398 به صورت رسمی و استعلام از میراث فرهنگی، تقاضای ساخت وساز درملک خودکرده بود که پس از بررسی های انجام شده توسط کارشناسان این اداره، ساختمان مورد نظر به علت تخریب و مستحکم نبودن بنا و نداشتن مستندات تاریخی فاقد ارزش میراثی تشخیص داده شد.

وی اضافه کرد، حتی مجوز تخریب و تغییر کاربری بنا نیز از سوی معاونت حفظ و احیای آثار تاریخی و میراثی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مازندران که به صورت دقیق و حساس روی آثار باارزش تاریخی دقت نظر دارد، با اطمینان از نداشتن مستندات تاریخی، مجوز ساخت و ساز برای مالک آن صادر و موافقت شد.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آمل با اشاره به اینکه برای ثبت یک بنای تاریخی باید الزامات و شاخصه هایی که یک اثر ملی دارا باشد، اضافه کرد، ساختمان تخریب شده در ابتدای محل پایین بازار آمل فاقد قدمت بالای تاریخی بنا، ارزش معنوی و تا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختمان تخریبی در محله قدیمی آمل تاریخی نبوده است

ساختمان تخریبی در محله قدیمی آمل تاریخی نبوده است