مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 12:552020-12-05سياسي

کسی به فکر از قلم افتادن 1.8 میلیون سهامدار عدالت نیست


در حالی که قرار بود 49 میلیون نفر سهامدار عدالت باشند، بیش از یک میلیون و 800 هزار نفر از سهامداران عدالت با اینکه کارت پرس شده سهام عدالت دارند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دولت قبلی در راستای شعار عدالت و مهرورزی در سال 1384 تصمیم گرفت در راستای ایجاد عدالت اجتماعی که از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی است مردم را در اقتصاد کشور سهیم کند.

در این راستا دولت وقت مصوبه ای از مقام  معظم رهبری دریافت کرد، مبنی بر اینکه سهام شرکت های بزرگ دولتی را در قالب سهام عدالت به 6 دهک کم درآمد جامعه شامل حدود 50 میلیون نفر واگذار کند که قرار بود این سهام برای افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کل کشور به صورت 50 درصد رایگان و 50 درصد از محل سود آتی این شرکت ها پرداخت شود.

ارزش اسمی هر برگه سهام عدالت در سال 85 معادل 10 میلیون ریال بود که قرار شد این سهام به مردم واگذار شود و از محل سود آینده شرکت های سرمایه پذیر طی 10 سال آینده هزینه این اوراق پرداخت شود و بعد از 10 سال کل این سهام آزاد شده و در اختیار مردم قرار داده شود.

سهامداران عدالت که سهام ندارند سهام عدالت مرکب از سهام 36 شرکت بورسی و 13 شرکت غیر بورسی بود که باید به 49 میلیون و 157 هزار نفر واگذار می شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کسی به فکر از قلم افتادن 1.8 میلیون سهامدار عدالت نیست

کسی به فکر از قلم افتادن 1.8 میلیون سهامدار عدالت نیست