مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 آذر 1399 ساعت 07:252020-12-05بين الملل

هشدار لاوروف در مورد وضعیت خلیج فارس و تحرکات تل آویو


وزیر امور خارجه روسیه در نشست مجازی «گفتگوهای مدیترانه ای» درباره وضعیت موجود در خلیج فارس و اقدامات خودسرانه رژیم صهیونیستی هشدار داد.

- وزیر امور خارجه روسیه در نشست مجازی گفتگوهای مدیترانه ای درباره وضعیت موجود در خلیج فارس و اقدامات خودسرانه رژیم صهیونیستی هشدار داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرگیی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه، در نشست مجازی گفتگوهای مدیترانه ای گفت: اوضاع منطقه خلیج فارس به شدت نگران کننده شده است.

ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه به تازگی پیشنهاد کرد که وبینار سران کشورهای عضو دائمی شورای امنیت به همراه ایران و آلمان برگزار شود.

وی افزود: این پیشنهاد گام های هماهنگی را پیش بینی کرده بود که امکان اجتناب از تشدید بیشتر اوضاع و پیشرفت به سوی هماهنگی شاخص کارهای مشترک برای کمک به شکل گیری سیستم امنیت جمعی در خلیج فارس را فراهم می کرد.

وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد: روسیه چند سال پیش این طرح را پیشنهاد داد و سال گذشته آن را تجدید کرده و به شورای امنیت سازمان ملل ارائه کرد و در ماه اکتبر سال جاری بحث هایی را در این مورد در سطح وزیران خارجه انجام داد.

لاوروف در بخش دیگری از سخنان خود از رژیم خواست تا از اقدامات یکجانبه در سرزمین های اشغالی از جمله در کرانه باختری خودداری کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار لاوروف در مورد وضعیت خلیج فارس و تحرکات تل آویو

هشدار لاوروف در مورد وضعیت خلیج فارس و تحرکات تل آویو