مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 15:102020-12-04پزشكي

هشدار دامپزشکی خراسان شمالی در خصوص تب مالت


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی نسبت به عدم کشتار دام های مبتلا به تب مالت هشدار داد.

- رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: دام مبتلا به بیماری تب مالت، باید کشتار شود و مقاومت دامداران در این زمینه به مراجع قضایی معرفی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، حسن قاسمی فرد روز جمعه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برخی از دامداران در برابر کشتار دام مبتلا به تب مالت، مقاومت می کنند و البته علت آن پرداخت نشدن غرامت برای کشتار است.

وی تصریح کرد: از سال گذشته و با اجباری شدن بیمه دام، دامپزشکی غرامتی برای کشتار دام آلوده به تب مالت پرداخت نمی کند از این رو برخی از دامداران رغبتی به کشتار دام ندارند.

وی اظهار داشت: اگر دام زیر پوشش بیمه باشد، دامدار غرامت دریافت کند اما بیشتر دامداران از بیمه استقبال نکرده اند و در صورت کشتار دام آلوده به تب مالت، غرامتی دریافت نمی کنند.

قاسمی فرد درباره بیماری تب مالت و یا بروسلوز گفت: برای مبارزه با این بیماری در گاو و گوساله به چهار طریق عمل می شود که شامل واکسیناسیون، مراقبت سرمی یا تست کشتار، آموزش و ترویج و نیز مراقبت بهداشتی و قرنطینه ای است، البته این اقدامات در دام سبک یکسان است اما تست کشتار برای گوسفند و بز خیلی مح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار دامپزشکی خراسان شمالی در خصوص تب مالت

هشدار دامپزشکی خراسان شمالی در خصوص تب مالت