مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 آذر 1399 ساعت 12:402020-12-04فرهنگي

ناشناخته های جدید در «تهران»


در طول سال های گذشته و با رشدِ توجه به تهرانِ قدیم و پژوهش هایی که در این زمینه به مرور توسط پژوهشگران مختلف انجام شد، هر بار بخش جدیدی از تهران برای علاقه مندانش رو آمد و هر بار بخش های مختلفی از تاریخ پایتخت مورد توجه قرار می گرفت.

- حمیدرضا حسینی نیز که به عنوان یکی از علاقه مندان و پژوهشگران جوانِ تهران قدیم چند کتاب در این حوزه منتشر کرده و به تازگی نیز کتاب تهران از او انتشار یافته است، در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر این نکته که این کتاب اثری پژوهشی نیست، گفت: این کتاب در معرفی پیشینه تاریخی و ظرفیت های فرهنگی و اجتماعیِ شهر و برای عموم مردم، با تکیه بر پژوهش هایی است که تا کنون انجام شده اند.

او انتشار کتابِ تهران و نگاهِ آن به پیشینه ی تاریخی، فرهنگی و اجتماعی پایتخت را با وجودِ انتشار کتاب های پرشمار و ارزشمند مختلف در حوزه تهران شناسی؛ به دلیل فقدان اثری برای معرفی عمومی تهران به مخاطب عام می داند و می گوید: فرض کنیم کسی علاقه مند باشد درباره تاریخ تهران اطلاعاتی را کسب کند، قطعا کتاب های زیادی را می توان به او معرفی کرد که برخی از آن ها جزو پژوهش های نخبه قرار می گیرند.

اما ممکن است آن فرد نتواند کتاب های حجیمی را که بعضا با ادبیات تخصصی نوشته شده اند، مطالعه کند، بلکه بخواهد نهایتا بیست، سی صفحه مطلب مفید و مختص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ناشناخته های جدید در «تهران»

ناشناخته های جدید در «تهران»