مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 13:052020-12-02سياسي

باکو روز توافق درباره قره باغ را «روز پیروزی» نامگذاری کرد


رییس جمهور جمهوری آذربایجان اعلام کرد، این کشور دهم نوامبر (20 آبان) را به مناسبت امضای توافق باکو، مسکو و ایروان برای توقف جنگ بر سر قره باغ کوهستانی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، الهام علی اُف رییس جمهور جمهوری آذربایجان در ادامه ابراز خرسندی هایش از توافق با روسیه و ارمنستان برای توقف جنگ بر سر منطقه قره باغ کوهستانی، از افزوده شدن یک مناسبت ویژه در تقویم این کشور تحت عنوان روز پیروزی خبر داد.

طبق گزارشی که خبرگزاری آناتولی منتشر کرد، رییس جمهور جمهوری آذربایجان چهارشنبه (امروز) اعلام کرد دو مناسبت جدید در تقویم این کشور در واکنش به جنگ اخیر با ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی  تعیین شد.

الهام علی اُف دهم نوامبر (20 آبان) مصادف با روز امضای توافق سه جانبه سران جمهوری آذربایجان، روسیه و ارمنستان را به عنوان روز پیروزی نامگذاری کرد.

وی همچنین 27 سپتامبر (6 مهر) را که سبب آغاز درگیری های نظامی شدید جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی شد، به عنوان روز یادبود شهدای جمهوری آذربایجان تعیین کرد.

درگیری های نظامی 6 هفته ای اخیر بر سر منطقه قره باغ کوهستانی، سرانجام با میانجیگری روسیه و امضای توافق سه جانبه باکو، مسکو و ایروان پایان یافت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

باکو روز توافق درباره قره باغ را «روز پیروزی» نامگذاری کرد

باکو روز توافق درباره قره باغ را «روز پیروزی» نامگذاری کرد