مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 12:002020-12-02سياسي

ضرورت ادبیات سازی ایده های حاکمیت با بهره گیری از مبانی دینی


معاون امور بین الملل قوه قضاییه گفت: ما نیاز داریم تا ایده ها و آموزه های مورد نیاز حاکمیت را با مبانی دینی تلاقی دهیم و خود در این رابطه ادبیات سازی کنیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی باقری کنی امروز در اولین کنفرانس ملی امام رضا (ع) و علوم روز که به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به اینکه مفهوم حقوق بشر مربوط به جهان جدید است اما در اصل ریشه دینی و الهی دارد، گفت: وقتی از حاکمیت دینی صحبت می کنیم، باید الزامات آن را باور داشت و به آن عمل کرد، متأسفانه قرن ها دین در حاکمیت نبوده است.

معاون امور بین الملل قوه قضاییه با بیان اینکه مباحث دینی بر اقتضائات فرد در جامعه متمرکز شده است، در مورد هر حکمی غیر از بیان حکم، باید فلسفه حکم هم بیان شود، اظهار کرد: حکومت بستری برای تکامل انسان ها است و صرفاً اعلام وظایف و بایدها و نبایدها نیست.

معاون سابق سیاست خارجی و امنیت بین الملل شورای عالی امنیت ملی افزود: زمانی که اتکای ما به مبانی دینی، سیره و رفتار ائمه اطهار (ع) باشد، می توان خیلی از مبانی حقوق بشر را در عرصه حاکمیت عینی کرد.

باقری کنی با اشاره به اینکه یکی از نیازهای اساسی در عرصه داخلی و خارجی حقوق بین الملل به کارگیری مؤلفه های دینی است، گفت: با این کار می توان ایده ها و ساخت و کارها را در بستر حاکمیت تعریف کرد ولی متأسفانه در بحث


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت ادبیات سازی ایده های حاکمیت با بهره گیری از مبانی دینی

ضرورت ادبیات سازی ایده های حاکمیت با بهره گیری از مبانی دینی