مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 09:002020-12-02اقتصادي

قلب نیروگاه ها با توربینهای ایرانی می تپد/ همپای خارجی ها هستیم


توان کشور در زمینه طراحی و ساخت توربین به عنوان قلب تپنده نیروگاه ها اکنون به حدی رسیده که علاوه بر صرفه جویی ارزی و تولید مدل های پیشرفته می توان به صادرات آن نیز بیش از گذشته تمرکز کرد.

-  مهر نوشت؛ فناوری های توربین در تمام دنیا یکی از فناوری های پیشرفته و های تک محسوب می شوند و از سطح پیچیدگی فناوری بالایی برخوردار هستند.

توربین ها عمدتاً در مجموعه صنعت هوایی (در موتورهای انواع هواپیما)، صنعت آب و برق و نیروگاه ها کاربرد گسترده ای دارند و محققان کشور توانسته اند در شرکت های بزرگ طی سال های اخیر به حوزه توربین سازی ورود پیدا کنند.

اکنون شرکت های دانش بنیانی در کشور مشغول ساخت این توربین ها هستند که بخش عمده ای از انتقال گاز و برق به واسطه آنها صورت می گیرد؛ ضمن اینکه این شرکت ها علاوه بر تولید توربین های کاربردی در صنعت برق، گاز و آب بر تولید و توسعه توربین های قابل استفاده در موتور هواپیما نیز تمرکز کرده اند.

از سوی دیگر موضوع دیگری که در خصوص توربین ها مهم محسوب می شود، اورهال و تعمیر توربین است که از اهمیت بالا و پیچیدگی زیادی برخوردار است.

هر اقدامی در زمینه طراحی، ساخت، تعمیر و نگهداری تجهیزات توربین ها نیازمند کار عمیق دانش بنیانی است که پژوهشگران و نخبگان ایرانی توانسته اند در این زمینه نیز به خوبی ورود کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلب نیروگاه ها با توربینهای ایرانی می تپد/ همپای خارجی ها هستیم

قلب نیروگاه ها با توربینهای ایرانی می تپد/ همپای خارجی ها هستیم