موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - افزايش حقوق - افزايش حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - نعيمه نظام دوست - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - كميسيون اجتماعي - مستمري بگيران - جودوي قهرماني جهان - كلانشهر كرمانشاه - فيلم فصل فراموشي فريبا - صادق آملي لاريجاني - سامانه ضد تگرگ - فاز دوم هدفمندي يارانه ها - ديپلمه هاي نظري - قطعات كامپيوتر - سيدمجيد حسيني - شركت شهرك هاي صنعتي البرز - شادي مردم ايران - روسكومنادزور - سريعترين خودروها

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 آذر 1399 ساعت 04:302020-12-02پزشكي

83 درصد موارد انتقال کرونا از دورهمی های خانوادگی است


مسئول گروه آموزش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دورهمی های کوچک را مهم ترین عامل در انتقال و شیوع بیماری کووید 19 عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازاجتناب شود.

قنبری، شستشوی مداوم دست ها، فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک را سه اصل اساسی برای پیشگیری از ابتلا و شیوع بیماری کرونا ذکر کرد و افزود: این سه اصل مکمل هم هستند و رعایت هر یک از آنها به تنهایی موثر نیست.

بنابراین مجموعه این عوامل باهم می توانند در کاهش انتقال و قطع زنجیره بیماری موثر و کمک کننده باشند.

وی، یکی از عوامل اصلی شیوع کرونا به خصوص در فصول سرد سال را حضور بیشتر افراد در فضاهای بسته و بدون تهویه مناسب هوا ذکر کرد و به نتایج تحقیقات اخیر در خصوص ماندگاری بالای ذرات آئروسل آلوده به ویروس کووید 19 در هوا و به خصوص در فضاهای بسته اشاره کرد.

به گفته قنبری، مدت زمان قرارگیری در محیط های بسته و نوع تهویه فضا؛ حتی در صورت پوشیدن ماسک نیز می تواند عامل انتشار و انتقال ویروس باشد.

مسئول آموزش و ارتقای سلامت معاونت بهداشت با اشاره به قدرت سرایت بالای ویروس در سطح جامعه، تنها راه پیشگیری از ابتلا و قطع زنجیره انتقال بیماری را رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی و پروتکل ها دانست و ادامه داد: طرح قرنطینه نیز در همین راستا برنامه ریزی و اجرا شده است اما باید توجه داشته باشیم موفقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

83 درصد موارد انتقال کرونا از دورهمی های خانوادگی است

83 درصد موارد انتقال کرونا از دورهمی های خانوادگی است