مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 آذر 1399 ساعت 08:552020-12-01اقتصادي

گرانی مسکن به دلیل احتکار زمین توسط دولت است/ مصالح ساختمانی وابستگی ارزی ندارد


زمین به شدت گران شد،به همین دلیل قیمت مسکن هم افزایش پیدا کرد؛ این گرانی به دلیل احتکار زمین توسط دولتی ها است.

- ، گروه سیاست - زهرا علیدادی؛ نمایندگان مجلس شورای اسلامی از زمان روی کار آمدن تلاش هایی را برای ایجاد رونق بخش مسکن آغاز کردند و دوم مهر ماه بود که مجلس کلیات طرح جهش تولید و تأمین مسکن را با هدف تولید و تأمین سالانه یک میلیون واحد مسکونی به تصویب رساند و آن را برای بررسی بیشتر به کمیسیون عمران ارجاع داد.

در همین راستا با رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به گفتگو نشستیم که توضیحاتی درباره این طرح ارائه داد و معتقد است که عملکرد دولت در حوزه مسکن بسیار ضعیف بوده و اگر مجلس به این حوزه ورود نکند، قطعاً قیمت مسکن روز به روز افزایش می یابد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی برخلاف کسانی که می گویند گرانی مسکن را احتکار زمین می داند و می گوید: ما کمبود زمین نداریم بلکه برخی افراد و دستگاه های دولتی زمین ها را احتکار کرده اند که ما در طرح جهش تولید و تأمین مسکن راهکاری را برای حل این مشکل در نظر گرفته ایم.

رییس کمیسیون عمران مجلس می گوید دولت تصور می کرد که کشور اصلاً نیاز به مسکن ندارد و به همین دلیل به دولت بعدی توصیه می کند که فهم درستی از نیاز کشور در حوزه مسکن داشته باشد تا با کمک مجلس، مشکلات این بخش حل شو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گرانی مسکن به دلیل احتکار زمین توسط دولت است/ مصالح ساختمانی وابستگی ارزی ندارد

گرانی مسکن به دلیل احتکار زمین توسط دولت است/ مصالح ساختمانی وابستگی ارزی ندارد