مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 14:552020-11-30بين الملل

فهم غلط از «منافع ملی»


جریانی که فهم غلطی از «منافع ملی» دارد و منافع ملت ایران را با مستأجران کاخ سفید هماهنگ می کند، رفتارهایش نیز براساس آن صورت می گیرد که هرگونه تعارض با منافع آمریکا از بین برود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دیگر رسانه های خبرگزاری فارس، محمدمهدی تقوی نوشت: نخستین تصویری که پس از شنیدن واژه استعمار در ذهن بسیاری از افراد نقش می بندد، لشکرکشی های گسترده دولت های اروپایی و آمریکا با هدف تصرف کشورهای ضعیف آسیایی، آفریقایی و آمریکای جنوبی است.

دولت های زورگو و قدرتمند با مستعمره کردن این کشورها، منابع خدادادی آنها را به غارت می بردند و بازار مصرفی این کشورها را نیز به دست می گرفتند.

اما این تمام ماجرا نیست.

استعمار مستقیم که ابتدای قرن 21، برای آخرین بار به 2 کشور افغانستان و عراق حمله کرد، با واکنش شدید مردم این کشورها مواجه شد و چند سال پیش که حتی اعلام کرد به سوریه حمله می کند، از این کار منصرف شد.

استعمارگران چند سالی است متوجه شده اند دیگر توانایی ادامه سیطره حضوری بر کشورهای فرودست را ندارند؛ پس دست به شیوه ای جدید زده اند.

7 سال پیش برخی آدرس غلط می دادند که ورود ایران به کسب دانش صلح آمیز هسته ای اشتباه است و اغلب مردم هم این تحلیل ها را باور می کردند اما با ترور وحشیانه سال گذشته سردار دل ها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و ترور روز جمع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فهم غلط از «منافع ملی»

فهم غلط از «منافع ملی»