مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 10:152020-11-30سياسي

خانه «منصوری» ملایر نیازمند مرمت اضطراری است


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر گفت: بام ، ناودان ها و راه آب های خانه «منصوری» ملایر نیاز به عایق کاری، اصلاح و بازسازی و مرمت اضطراری دارند.

- ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان ملایر گفت: بام ، ناودان ها و راه آب های خانه منصوری ملایر نیاز به عایق کاری، اصلاح و بازسازی و مرمت اضطراری دارند.

ابراهیم جلیلی در گفت وگو با ایسنا، ادامه داد: ظاهر این بنا از آجر و باطن آن از خشت است و نفوذ آب از ناودان و پشت بام عاملی است که خشت ها خیس شوند و به بنا آسیب بزند و به ویژه بخش شمال غربی بنا فرو بریزد.

وی اظهار کرد: در سال 1390 با شکایت و پیگیری وراث خانه منصوری و حکم دیوان عدالت اداری اثر مذکور از فهرست آثار ملی کشور خارج شده است و در حال حاضر ورثه و وکیل آن ها اجازه مرمت اضطراری را نمی دهند.

جلیلی با بیان اینکه این بنا اثر شاخصی است و نبابد از بین برود، مطرح کرد: امیدواریم با همکاری فرمانداری، شهرداری، مسکن و شهرسازی و وراث این بنا حفظ شود و یا بخش خصوصی آن را تملک کند و به رستوران یا اقامتگاه سنتی تبدیل شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، خانه تاریخی منصوری در بلوار پارک سیفیه، خیابان هاشمی نژاد در زمینی به مساحت تقریبی 2850 متر(عرصه) و 400 مترمربع (زیربنا) در دوطبقه به صورت باغ و عمارت(ویلایی) واق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه «منصوری» ملایر نیازمند مرمت اضطراری است

خانه «منصوری» ملایر نیازمند مرمت اضطراری است