مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 07:052020-11-30فرهنگي

ابلاغ مراتب ثبت ملی نسخه «قانون» بوعلی به استاندار همدان


مراتب ثبت 11 اثر منقول فرهنگی تاریخی از سوی وزیر میراث فرهنگی به استاندار همدان ابلاغ شد که یکی از این آثار نسخه کتاب قانون بوعلی سیناست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، مراتب ثبت 11 اثر منقول فرهنگی تاریخی از سوی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استاندار همدان ابلاغ شد یکی از این آثار نسخه کتاب قانون بوعلی سیناست.

  به گفته فاطمه زارعی، مدیر موزه بوعلی سینای همدان، قدیمی ترین نسخه خطی کتاب قانون بوعلی سینا در این موزه نگهداری می شود.

این نسخه خطی کتاب قانون مجموعه کامل دستنویس در قطع وزیری است که در دوره صفویه نگاشته شده که از جاذبه های اصلی موزه و مورد توجه بازدیدکنندگان و گردشگران خارجی است.

زارعی درباره این کتاب عنوان کرده: کتاب قانون در طب یکی از کتاب های ابن سینا در زمینه پزشکی است که نزدیک به 700 سال در مراکز علمی اروپا تدریس می شد و اصل کتاب به زبان عربی نوشته شده است.

این کتاب مهم ترین و مفصل ترین کتاب ابن سینا در طب و از مهم ترین کتاب های طبی در تمدن ایران پس از اسلام و از جمله مهم ترین آثار پزشکان دنیای قدیم است.

ابن سینا، در سال 403 قمری در گرگان نوشتن قانون را آغاز کرده و از آنجایی که شیخ الرییس آواره بود و به دلیل این که نمی خواست به دربار سلطان محمود غزنوی برود، کتاب قانون را با فاصله و در چند منطقه نگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ابلاغ مراتب ثبت ملی نسخه «قانون» بوعلی به استاندار همدان

ابلاغ مراتب ثبت ملی نسخه «قانون» بوعلی به استاندار همدان