مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 آذر 1399 ساعت 05:352020-11-30اقتصادي

بازار مرغ آرام می شود؟/ استفاده از ذخایر استراتژیک


معاون دفتر برنامه ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت گفت: در سیاست اخیر تنظیم بازار از وزارت جهاد کشاورزی خواسته شده که میزان جوجه ریزی افزایش و به ماهانه 120 میلیون قطعه برسد.

روزنامه ایران دوشنبه 10 آذر در گفت وگو با سعید صارمی معاون دفتر برنامه ریزی تأمین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صمت، نوشت: با تولید میزان یاد شده مشکلات بازار مرغ حل خواهد شد و دیگر مردم با گرانی این کالا مواجه نخواهند شد.

پَر کشیدن قیمت مرغ گرم باعث شد برخی ها این کالا را از سفره خود حذف کنند یا برای خرید مرغ یخ زده دولتی به قیمت 15 هزار تومان در صف های طولانی معطل شوند.

اما سیاستگذاران عنوان می کنند که اگر مردم کمی صبر کنند بزودی قیمت مرغ کاهش پیدا می کند و به نرخ مصوب 20 هزار و 400 تومان می رسد.

*در حال حاضر تنظیم بازار مرغ بر عهده کدام وزارتخانه است؟ طبق آخرین تصمیم های صورت گرفته، مسئولیت تنظیم بازار با وزارت جهاد کشاورزی است و نظارت بر فعالیت خرده فروشی ها و جلوگیری از هر گونه گرانفروشی با وزارت صمت (اصناف) است.

بدین جهت در سیاست اخیر تنظیم بازار از وزارت جهاد کشاورزی خواسته شده که میزان جوجه ریزی افزایش و به ماهانه 120 میلیون قطعه برسد.

با تولید میزان یاد شده مشکلات بازار مرغ حل خواهد شد و دیگر مردم با گرانی این کالا مواجه نخواهند شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازار مرغ آرام می شود؟/ استفاده از ذخایر استراتژیک

بازار مرغ آرام می شود؟/ استفاده از ذخایر استراتژیک