مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 07:352020-11-29فرهنگي

کرونا روی پیشخوان کتابفروشی ها


یک سال از شیوع ویروس کرونا در جهان گذشت، ویروسی که با آمدنش همه فعالیت های فرهنگی، تحقیقاتی و نشر را تحت تاثیر خود قرار داد، و البته به موضوعی جدید برای نوشتن کتاب تبدیل شد.

- یک سال از شیوع ویروس کرونا در جهان گذشت، ویروسی که با آمدنش همه فعالیت های فرهنگی، تحقیقاتی و نشر را تحت تاثیر خود قرار داد، و البته به موضوعی جدید برای نوشتن کتاب تبدیل شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابراعلام روابط عمومی سیاره ویروس ها را کارل زیمر برجسته ترین روزنامه نگار علم نوشته و نشرنو با ترجمه کاوه فیض اللهی منتشر کرده است.

در بخشی از کتاب آمده که چگونه موجودی بسیار کوچک تر از کوچک ترین سلول ها، موجودی نه کاملا جاندار و نه کاملا بی جان که به تنهایی و بدون استفاده از امکانات سلول میزبان قادر به زندگی مستقل نیست، می تواند سیاره ای به بزرگی زمین را به گروگان بگیرد، میلیون ها نفر را در تمام قاره های جهان بیمار کند و هزاران نفر را به کام مرگ بفرستد، اقتصاد جهانی را در هم بشکند و فیلسوفان را به تردید وادارد که آیا نسبت دگرگون شده انسان با جهان و با جامعه اصلا به شکل نخست باز خواهد گشت یا نه؛ شبیه طرح جسورانه ای برای یک فیلم علمی-تخیلی به نظر می رسد.

عالمگیر کتاب عالمگیر، نوشته اسلاوی ژیژک موضوعش اپیدمی ویروس کرونا در جهان است، در حال حاضر با 3 ترجمه در بازار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا روی پیشخوان کتابفروشی ها

کرونا روی پیشخوان کتابفروشی ها