مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 07:152020-11-29پزشكي

سردردهای استرسی در پسران شایع تر است


اگر فرزندتان دارای اختلال و استرس شدید روحی است یا شب ها دیر می خوابد، این مسئله را مربوط به سردردهای شایع در کودکان می دانیم.

- ایسنا/همدان یک متخصص مغز و اعصاب در همدان گفت: اگر فرزندتان دارای اختلال و استرس شدید روحی است یا شب ها دیر می خوابد، این مسئله را مربوط به سردردهای شایع در کودکان می دانیم.

دکتر بابک آزادنیا در گفت وگو با ایسنا، درباره سردردهای شایع در کودکان اظهار کرد: شایع ترین سردردها میگرن بوده و استرس یکی از علت های شایع آن است در واقع سردردهای عصبی یا سردردهای استرسی شایع در کودکان بیشتر در پسران قابل مشاهده است تا دختران.

وی با اشاره به اینکه علل سردرد به دو دسته تقسیم می شود، تبیین کرد: علت اولیه خود مغز است، مثل میگرن که ناشی از تومور مغزی، عفونت و ضربه سر که باعث خونریزی مغزی می شود، است و علت دوم هم بیماری های است که خارج از مغز رخ می دهد.

این متخصص مغز و اعصاب با بیان اینکه معمولاً سردرد همراه با علائمی همچون پرخاشگری، خواب آلودگی و سرماخورگی است که از سردردهای خفیف می دانیم، افزود: حتی ضربان قلب، بیماری های التهابی، اختلالات مادرزادی و عفونت های رحم هم در درد سردردهای شایع مؤثر عنوان شده است.

وی خاطرنشان کرد: سردردهای شایع می تواند دو هفته به طور بینجامد یا شاید کمتر چراکه عفونت های تنفسی سرماخوردگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سردردهای استرسی در پسران شایع تر است

سردردهای استرسی در پسران شایع تر است