مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 آذر 1399 ساعت 06:452020-11-29پزشكي

محقق ایرانی عامل بیماری فضانوردان در فضا را کشف کرد


نتایج بررسی های صورت رفته نشان می دهد، حضور طولانی مدت در فضا منجر به بروز بیماری هایی می شد که حالا دلیل آنها تسط یک محقق ایرانی کشف شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به قل از انگجت، نتایج تحت بررسی قرار دادن فضانوردان حاضر در فضا نشان داده آغاز سفرهای فضایی احتمال بیمار شدن فضانوردان در خارج از جو کره زمین را افزایش می دهد.

تحقیقاتی که در این زمینه توسط پژوهشگران ناسا تحت سرپرستی دکتر افشین بهشتی عضو مرکز تحقیقاتی Ames ناسا، صورت گرفته نشان می دهد، سفر به فضا موجب تغییراتی در میتوکندری سلول های بدن انسان می شود که بیمار شدن افراد را تسهیل می کند.

افرادی که طولانی مدت در فضا حضور دارند، دچار بیماری هایی مانند اختلالات قلبی عروقی، اختلالات خواب و درنهایت به مشکلات سلامتی مبتلا می شوند.

میتوکندری در واقع مخزن ذخیره سازی و تولید انرژی سلول های بدن محسوب می شود و نقش حیاتی در حفظ سلامت بدن ایفا می کند.

به گفته افشین بهشتی، بررسی هایی که در جریان این تحقیق صورت گرفته نشان می دهد موش هایی که کارکرد میتوکندری سلول های بدن آنها مختل شده، با مشکلاتی در چشم و کبد خود مواجه شده اند.

تحقیقات صورت گرفته توسط این تیم پژوهش بیانگر آن است، احتمال اختلال میتوکندری در خارج از جو زمین به علت نبود جاذبه افزایش می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محقق ایرانی عامل بیماری فضانوردان در فضا را کشف کرد

محقق ایرانی عامل بیماری فضانوردان در فضا را کشف کرد