مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 07:152020-11-28سياسي

چک های تضمینی؛ بهترین وسیله برای پولشویی و سایر اقدامات مجرمانه


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با انتشار گزارشی با عنوان اظهارنظر کارشناسی درباره: لایحه الحاق یک تبصره به ماده (14) قانون صدور چک اعلام کرد: - مرکز پژوهش های مجلس اعلام کرد: صدور چک های تضمینی در وجه حامل و پشت نویسی آنها عملاً چک تضمینی را تبدیل به وجه نقد با مبالغ بسیار کلان نموده که به دلیل غیرقابل رهگیری بودن بهترین وسیله برای پولشویی و سایر اقدامات مجرمانه بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی با انتشار گزارشی با عنوان اظهارنظر کارشناسی درباره: لایحه الحاق یک تبصره به ماده (14) قانون صدور چک اعلام کرد: صدور چک های تضمینی در وجه حامل و پشت نویسی آنها عملاً چک تضمینی را تبدیل به وجه نقد با مبالغ بسیار کلان نموده است که به دلیل غیرقابل رهگیری بودن بهترین وسیله برای پولشویی و سایر اقدامات مجرمانه بوده است.

*نقش پررنگ پشت نویسی چک در اقدامات پولشویانهدر بخش مقدمه گزارش بازوی کارشناسی مجلس آمده است: براساس گزارش بانک مرکزی، ارزش چک های مبادله شده (سامانه چکاوک) در سال 1398 بالغ بر 30.

000 هزار میلیارد ریال بوده است که سهمی حدود 20 درصد از مجموع گردش وجوه در سامانه های بانک مرکزی را به خود اختصاص داده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چک های تضمینی؛ بهترین وسیله برای پولشویی و سایر اقدامات مجرمانه

چک های تضمینی؛ بهترین وسیله برای پولشویی و سایر اقدامات مجرمانه