مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 آذر 1399 ساعت 04:202020-11-28اقتصادي

تجارت خیابانی گران ترین گل جهان!


آگاهی نداشتن کشاورزان از ساز و کارهای تعریف شده برای خرید و فروش زعفران موجب شده تا کسب و کار دلالان ررونق گیرد و تجارت خیابانی زعفران برجسته تر از خرید حمایتی در خراسان جنوبی باشد.

- گلی است که در جهان شهرت فراوانی دارد، اما اینجا در خراسان جنوبی به عنوان یکی از مراکز اصلی تولید آن قدرش را آن چنان که باید نمی دانند.

فصل برداشتش فرارسیده، اما به جای اینکه در مراکز اصلی خرید و فروش مبادله شود، در کنار خیابان و سر گذر تجارت می شود، تجارتی که می توان نام آن را تجارت خیابانی گذاشت.

کشاورز، شب و روز تلاش می کند، زعفران را با اصول تایید شده بکارد و اکنون در سرمای پاییز برداشت می کند، اما گاهی حتی پول کارگرش هم حاصل نمی شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کشاورز نیز به دلیل عدم آگاهی از ساز و کارهای خرید حمایتی، فروش به واسطه ها را به عنوان راحت ترین راه انتخاب می کند و نمی داند با این کار چقدر از ارزش محصولش کاسته می شود.

گوشه خیابان روی یک پارچه گل های زیبای بنفش رنگ زعفران را پهن کرده و بلند جار می زند: گل زعفران؛ بیا ببر؛ از مزرعه تا خانه .

این فروشنده دست فروش زعفران به ایسنا می گوید: از کشاورزان قاینی این تعداد زعفران را خریده و سپس در بیرجند به علت اینکه فروش بیشتری دارد می فروشم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجارت خیابانی گران ترین گل جهان!

تجارت خیابانی گران ترین گل جهان!