مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 09:552020-11-26سياسي

شبکه های سلفی و انفجار عقل ها/ خشونت تونسی های عضو داعش


نشر کتاب تونس، تألیف جدیدی از دکتر عبداللطیف الحناشی، تاریخ نگار تونسی منتشر کرده که در آن به موضوع سلفی گری تکفیری در این کشور پرداخته است.

  - خبرگزاری مهر ، گروه فرهنگ - رایزنی فرهنگی ایران در تونس: نشر کتاب تونس، تألیف جدیدی از دکتر عبداللطیف الحناشی، تاریخ نگار تونسی منتشر کرده که در آن به موضوع سلفی گری تکفیری در این کشور پرداخته است.

مقدمه الحناشی در این کتاب نثری نقادانه و قوی است.

او در این مقدمه نوشته است: پژوهشگران، اصحاب رسانه و سیاستمداران تونسی و همه عرب ها، ملت تونس را ملتی صلح جو و دور از خشونت و تروریسم و یکی از صلح طلب ترین ملت های عرب و مخالف ترین آنها با خشونت به معنای سیاسی امروزین آن می دانند.

به موازات آن، گروهی دیگر معتقدند که تروریسم به تونس وارد شده است و دلیل آن را دولت تروییکا می دانند، در حالی که برخی دیگر دلیل وجود این خشونت را از بین رفتم استبداد نظام گذشته می دانند: تونس، هیچ سابقه ای از تروریسم ندارد… و چنین خشونتی که اکنون شاهد هستیم، زاییده نظام دیکتاتوری و استبدادی ای است که کشور در مدت دو و نیم دهه، گرفتار آن بوده است .

اما اتحادیه مشاغل تونس، نیز درباره توحش و از بین رفتن انسانیت در بیشتر افرادی که به کانون این کشمکش وارد شدند، سخن گفت و بیان داشت که چنین اقدامات خشونت طلبانه ای هیچ ارتب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه های سلفی و انفجار عقل ها/ خشونت تونسی های عضو داعش

شبکه های سلفی و انفجار عقل ها/ خشونت تونسی های عضو داعش