مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 آذر 1399 ساعت 09:402020-11-26اقتصادي

میز اتویی که دختر 14 ساله هندی را برنده جایزه نوآوری 11 هزار دلاری کرد


یک نوجوان 14 ساله هندی برای اختراع یک میز اتوی خورشیدی که تولید بخار و آلایندگی را کاهش می دهد، برنده جایزه معتبر آب و هوای کودکان به ارزش 11 هزار و 600 دلار شد.

- یک نوجوان 14 ساله هندی برای اختراع یک میز اتوی خورشیدی که تولید بخار و آلایندگی را کاهش می دهد، برنده جایزه معتبر آب و هوای کودکان به ارزش 11 هزار و 600 دلار شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، یک دختر نوجوان 14 ساله به نام وینیشا اوماشانکار به خاطر اختراع یک گاری چرخ دار مجهز به صفحات خورشیدی و باتری های کافی برای تأمین انرژی یک اتو بخار، برنده جایزه آب و هوای کودکان شد.

هند دارای یک مشکل بزرگ به نام اتو است که آسیب فراوانی را به جنگل های این کشور وارد می کند، چرا که طبق اعلام وزارت علوم و فناوری هند، 10 میلیون گاری اتو و مغازه های اتوشویی در این کشور روزانه بیش از 5 کیلوگرم زغال برای اتو کردن لباس های میلیون ها هندی استفاده می کنند.

وینیشا که از عواقب این اقدام به ظاهر پیش پا افتاده برای هندی ها آشفته بود، تصمیم گرفت که چاره ای بیندیشد.

وی می گوید: من مقدار زغال چوب بسیار زیادی را که برای این کار مورد استفاده قرار می گیرد، محاسبه کردم و دریافتم که آلودگی ناشی از آن موجب تغییر وضعیت آب و هوا و تغییرات اقلیمی می شود و به مادر زمین و سلامتی انسان ها آسیب می رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میز اتویی که دختر 14 ساله هندی را برنده جایزه نوآوری 11 هزار دلاری کرد

میز اتویی که دختر 14 ساله هندی را برنده جایزه نوآوری 11 هزار دلاری کرد