مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 11:102020-11-25پزشكي

مصادیق بدرفتاری با همسر/ راهکارهای بهبود سلامت روان


کارشناس سلامت اجتماعی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بدرفتاری و خشونت علیه همسر (زنان) را شامل انواع روانی، اجتماعی، مالی و جنسی دانست و راهکارهایی را برای بهبود سلامت روان آسیب دیدگان چنین خشونت هایی مطرح کرد.

- ایسنا/فارس کارشناس سلامت اجتماعی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی بدرفتاری و خشونت علیه همسر (زنان) را شامل انواع روانی، اجتماعی، مالی و جنسی دانست و راهکارهایی را برای بهبود سلامت روان آسیب دیدگان چنین خشونت هایی مطرح کرد.

مریم مجد، با یادآوری اینکه 25 نوامبر مصادف با پنجم آذر، روز جهانی پیشگیری از بدرفتاری علیه همسر است، گفت: این روز یادآور این مسـئله مهـم ست که امـروزه با وجود پیشـرفت های عــلمی هــنوز معضـل خشـونت، وجدان هـا را مـی آزارد و خشـونت مـدرن بـا مصادیـق جدیدی بـه عنـوان یـک مسـئله حـاد اجتماعـی مطرح شده اســت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از علوم پزشکی شیراز، مجد گفت:خشونت خانگی یک الگوی بدرفتاری جسمی، جنسی، روانی و هیجانی است که از سوی یکی از اعضای خانواده برای اعمال کنترل و قدرت، نسبت به سایر اعضای خانواده به صورت مکرر تکرار می شود.

این کارشناس با اشاره به انواع بدرفتاری علیه زنان گفت: بدرفتاری روانی هیجانی شامل هر رفتاری است که اعتماد به نفس و عزت نفس همسر را کاهش دهد؛ نظیر فحاشی، دست انداختن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصادیق بدرفتاری با همسر/ راهکارهای بهبود سلامت روان

مصادیق بدرفتاری با همسر/ راهکارهای بهبود سلامت روان