مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 10:452020-11-25اقتصادي

انجام 1400 هکتار زراعت چوب در همدان


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از انجام 1400 هکتار زراعت چوب در این استان خبر داد و گفت: تاکنون 1400 هکتار زراعت چوب در این استان انجام شده و تا پایان سال جاری نیز 550 هکتار جدید زراعت چوب صورت می گیرد.

- ایسنا/همدان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان همدان از انجام 1400 هکتار زراعت چوب در این استان خبر داد و گفت: تاکنون 1400 هکتار زراعت چوب در این استان انجام شده و تا پایان سال جاری نیز 550 هکتار جدید زراعت چوب صورت می گیرد.

اسفندیار خزایی با اشاره به اینکه سال گذشته 400 هکتار زراعت چوب در استان همدان انجام شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه توزیع نهال از اسفندماه صورت می گیرد، ادارات منابع طبیعی شهرستان ها در حال شناسایی متقاضیان و طرح های تهیه شده از سوی آنها هستند.

وی مهمترین مزیت های زارعت چوب را توسعه فضای سبز، درآمدزایی و تأمین مواد اولیه مورد نیاز کارخانه ها دانست و افزود: به دنبال مطرح شدن طرح تنفس جنگل های شمال کشور، زارعت چوب در سایر نقاط با هدف کمک به اجرای این طرح اجرایی شد.

خزایی با بیان اینکه یکسری گونه های چوب دِه نظیر اُکالیپتوس، گَز و صنوبر برای زارعت پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: گونه صنوبر بیش از سایر گونه های جنگلی با شرایط اقلیمی این استان مطابقت دارد و دارای رشد سریع است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام 1400 هکتار زراعت چوب در همدان

انجام 1400 هکتار زراعت چوب در همدان