مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 07:252020-11-25فرهنگي

سارقین در کمین بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه


مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه با اذعان به دستبرد سارقان به بیمارستان تاریخی مسیح، گفت: مالک این بنای ارزشمند تاریخی موظف به حفاظت و نگهداری از آن است.

- امید قادری در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به آخرین وضعیت بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه، اظهار کرد: پس از آنکه تابستان امسال با پیگیریهای زیاد توانستیم بعد از حدود یک دهه این بیمارستان را دوباره جزو بناهای ثبت ملی شده استان قرار دهیم، مالک بنا نیز تلاش هایش را برای خروج آن از فهرست آثار ثبت ملی شده آغاز کرد.

وی تصریح کرد: هم اکنون نیز دعوای حقوقی بین میراث فرهنگی استان و مالک این بنا در دیوان عدالت اداری درحال رسیدگی است و به نظر می رسد تا یک ماه آینده رای نهایی صادر شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: باتوجه به آسیب هایی که این بنا طی سنوات گذشته دیده بود، بویژه آتش سوزی چندماه پیش آن، در نظر داشتیم برنامه مرمت اضطراری روی آن اجرا کنیم، اما تا زمانی که مالک بنا اجازه ندهد این امر امکانپذیر نیست.

وی با تاکید براینکه بحث حقوقی مانع از اجرای طرح نجات بخشی بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه شده، خاطرنشان کرد: اگر از دعوای حقوقی که اکنون با مالک داریم نتیجه بگیریم، برای مرمت اضطراری آن اقدام خواهیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سارقین در کمین بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه

سارقین در کمین بیمارستان تاریخی مسیح کرمانشاه