مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 آذر 1399 ساعت 06:102020-11-25پزشكي

تخم شترمرغ مفید برای درمان کم خونی و فقر آهن


یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی درباره خواص تخم شتر مرغ گفت: هر عدد تخم شترمرغ حاوی 2000 کالری و معادل 20 عدد تخم مرغ است و طعم، میزان چربی و پروتیین آن با تخم مرغ تفاوتی ندارد.

- ایسنا/همدان یک کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی درباره خواص تخم شتر مرغ گفت: هر عدد تخم شترمرغ حاوی 2000 کالری و معادل 20 عدد تخم مرغ است و طعم، میزان چربی و پروتیین آن با تخم مرغ تفاوتی ندارد.

رومینا اکبری در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه میزان کلسترول تخم شترمرغ بسیار پایین و حاوی اسیدهای چرب غیراشباع است، ادامه داد: مقدار ویتامین های B6 ،B5 ،E و منگنز آن از تخم مرغ کمتر اما میزان سلنیوم آن بالا و حاوی فسفر و روی است.

وی تخم شترمرغ را مفید برای درمان کم خونی و فقر آهن دانست و اظهار کرد: تخم شترمرغ به علت شاخص گلاسیمی پایین، برای بیماران دیابتی و افراد مبتلا به کم کاری تیرویید مفید است همچنین این ماده مغذی سرشار از امگا3 بوده و برای بیماران قبلی و عصبی و نیز ورزشکاران توصیه می شود.

این کارشناس ارشد تغذیه همچنین درباره خواص گوشت شترمرغ مطرح کرد: کم بودن چربی بین ماهیچه ای گوشت شترمرغ یکی از خواص مهم آن به شمار می رود بنابراین مصرف متعادل آن برای افرادی که به دنبال کاهش وزن هستند یا از بیماری قلبی، عروقی رنج می برند، مفید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخم شترمرغ مفید برای درمان کم خونی و فقر آهن

تخم شترمرغ مفید برای درمان کم خونی و فقر آهن