مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 17:052020-11-24اقتصادي

تمهیدات لازم برای تأمین گندم بذری در خوزستان پیش بینی شده است


رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: علاوه بر انجام تعهدات ملی خود در تأمین یک سوم از گندم بذری، با تمهیدات لازم حداکثر اهتمام خود را برای تأمین نیاز کشاورزان به بذر به انجام شد.

- خدا رحم امیری زاده در گفت وگو با خبرنگار مهر ، به تقاضای کم نظیر گندم بذری گواهی شده اشاره کرد و گفت: در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته، بیش از دو برابر گندم بذری گواهی توزیع شد؛ به طور کلی در سال گذشته، 30 هزار تن گندم بذری گواهی شده میان کشاورزان خوزستانی توزیع شد که این رقم بر اساس سهمیه ای که پیش بینی شده، در سال جاری به 39 هزار و 302 تن افزایش یافت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان با بیان اینکه سهمیه هر سال زراعی، سال قبل از آن پیش بینی می شود، افزایش بی سابقه تقاضای کشاورزان را برای خرید بذر حاصل دو علت عنوان کرد و افزود: یکی این دلایل کاهش قیمت بذر گندم (سه هزار و 900 تومان) نسبت به دانه گندم (چهار هزار تومان) است.

امیری زاده علت دوم افزایش بی سابقه تقاضای خرید بذر را کمبود نهاده های دامی و فروش گندم خودمصرفی کشاورزان با نرخ بالاتر عنوان کرد و گفت: همچنین نباید از اقدام برخی دلالان در این خصوص غافل شد که از نهادهای امنیتی و ناظر، درخواست می شود تا در این زمینه ورود کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمهیدات لازم برای تأمین گندم بذری در خوزستان پیش بینی شده است

تمهیدات لازم برای تأمین گندم بذری در خوزستان پیش بینی شده است