مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 آذر 1399 ساعت 10:502020-11-24سياسي

تصمیات کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برای چک تضمینی


نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تشریح بررسی های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از اتخاذ تصمیماتی جدید برای چک تضمینی در این جلسه خبر داد.

- نایب رییس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تشریح بررسی های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود از اتخاذ تصمیماتی جدید برای چک تضمینی در این جلسه خبر داد.

حسن نوروزی در گفت و گو با ایسنا در خصوص جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس 20 ماده دیگر از طرح حمایت از مالکیت صنعتی به تصویب رسید، این مواد حقوق مادی اختراع به ثبت رسیده، حقوق معنوی، موضوع تقدیر از مخترع، موضوع اختلاف بر سر ثبت اختراع، کمیته رسیدگی کننده به این اختلاف، موضوع استفاده از اثر بدون اجازه مخترع را مورد اشاره قرار می دهد.

وی افزود: در این جلسه همچنین لایحه اصلاح قانون چک در خصوص موضوع چک تضمینی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید،بر اساس این مصوبه چک تضمینی ثبت نام، مشخصات و شماره حساب گیرنده چک را در سامانه ثبت می شود و پس از آن فرد گیرنده یک ماه فرصت دارد تا چک را وصول کند، چنانچه صدور چک از زمان ثبت مشخصات گیرنده یک ماه بیشتر شد، باید برای صدور چک از سازمان پولشویی استعلام گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیات کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برای چک تضمینی

تصمیات کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس برای چک تضمینی